Skip to content

Przystań

Dostępne lokacje

Nasze houseboaty – łodzie-domy umieszczamy w starannie wybranych portach

Wybierając mariny kierujemy się zwłaszcza STANDARDEM oraz LOKALIZACJĄ.

Pamiętamy o blisko położonym parkingu, gastronomii, plażach i atrakcjach turystycznych.

Gdynia, Yacht Park

Nowoczesna marina w centrum miasta
casamare-icons-2
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 90
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 80
fot. Anna Bobrowska
Nowoczesny Port wyróżniony nagrodami

Niedawno powstała Marina Yacht Park w Gdyni to świetne miejsce na nocleg i dłuższy pobyt.

Nowoczesna przystań którą wybraliśmy została odznaczona kilkoma wyróżnieniami.

Z tarasu roztacza się piękny widok na morze, wieżowiec See Tower, Okręt Muzeum Błyskawica, Żaglowiec Dar Pomorza.

Przystań znajduje się niedaleko plaży Gdynia Central Beach, bardzo blisko zagospodarowanej części Gdyni.

Ważniejsze obiekty

Atrakcje turystyczne

12 miejsc wartych odwiedzenia w Gdyni

Krótki przewodnik turysty

1. Molo i klif w rezerwacie przyrody

Pierwsze molo w Orłowie zostało wybudowane w 1934 r. i miało ponad 400 m., zaś po remoncie i modernizacji w 2007 r. ma 180 m długości. Sąsiadujący z nim klif znajduje się w granicach administracyjnych dzielnicy Redłowo, zwany jest też Klifem w Redłowie, Cypelem Orłowskim lub Orlą Głową. Jest to pierwszy rezerwat utworzony na obszarze byłego województwa gdańskiego i jeden z najstarszych w Polsce. W skutek abrazji ściana urwiska cofa się w średnim tempie 1 m rocznie. Zbudowany jest głównie z gliny morenowej pochodzenia lodowcowego i rozciąga się na długości 650 m. Na plaży znajdują się również ciemnobrunatne warstwy piasku, które stanowią skupisko minerałów ciężkich (m.in. magnetyt, mangan, cyrkon, tytan).

 

2. Magiczny zespół pałacowo – parkowy

Nawet część mieszkańców Orłowa nie wie, jak wyjątkowy budynek stoi tam od wielu wieków. To Pałac w Orłowie, o którym przypuszcza się, że już w XIV w. istniała w nim siedziba szlachecka. Zaś w XVIII w. wraz z rozwojem wsi zmieniał się zarówno sam pałac i związane z nim zabudowania.

 

3. Osada Rybacka na Kępie Oksywskiej

Zabudowę na osiedlu stanowi budownictwo jednorodzinne. Po zachodniej stronie osiedla, przy ulicy Dickmana, znajduje się Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej. We wschodniej części osiedla, nad zatoką, znajduje się niewielka przystań rybacka wraz z zapleczem gospodarczym. Dochodząc do końca ulicy Osada Rybacka trafiamy do rybackich pomieszczeń gospodarczych. Stąd, wzdłuż stromej skarpy schodzą w dół wąskie, drewniane schody, a równolegle do nich ciągną się tory jednej z dwóch w Polsce północnej kolei linowo-terenowej, wykorzystywanej do transportu połowów z przystani rybackiej.

 

4. Torpedownia na Babich Dołach

Wybudowana na kesonach zatopionych w odległości trzystu metrów od brzegu, nieremontowana i niewykorzystywana po wojnie popadła w ruinę, a basen portu uległ zamuleniu. Pomost i zabudowania portu do lat 80. XX w. były regularnie wykorzystywane przez wojskowych płetwonurków jako akwen do ćwiczeń, jak również przez amatorów jachtingu i latem przez wypoczywających na plaży. Ostatecznie resztki molo wysadzono w powietrze w połowie lat 90. XX w. W wyniku srogich zim z przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia zawaliła się frontowa ściana, poważnie nadwyrężając konstrukcję budynku. Torpedownię na Babich Dołach widać m.in. w końcowych fragmentach odcinka pt. “Brzeg morza” z serialu “Czterej pancerni i pies”, siódmym odcinku serialu “1983”, serialu “Kryminalni” oraz filmie fabularnym “Superwizja”.

 

5. Najstarszy budynek w Trójmieście – kościół św. Michała Archanioła

Położony jest nad samym brzegiem morza w Oksywiu, jednej z najbardziej malowniczych dzielnic miasta. Ceglany kościół pw. św. Michała Archanioła pochodzi z XIII w. i ma nietypową drewnianą wieżę. Jego historia sięga 1224 r., gdy został ufundowany przez księcia gdańskiego Świętopełka II. Powołana w roku 1253 przez biskupa Wolimira – biskupa kujawsko–pomorskiego parafia obejmowała swoim zasięgiem obszar Kępy Oksywskiej i prawie całe terytorium administracyjne obecnej Gdyni.

 

6. Torpedownia Formoza na Oksywiu

Torpedownię na Oksywiu oddano do użytku już w 1940 r. Została zbudowana w morzu na końcu 500 m mola. Eksploatowana jest do dzisiaj, chociaż w innym od pierwotnego charakterze. Po wojnie rozebrano – zbędną – wieżę obserwacyjną.

 

7. Statek muzeum “Dar Pomorza”

Po raz pierwszy stanął na gdyńskiej redzie w czerwcu 1930 r., a w ciągu 51 lat służby dla Polskiej Marynarki Handlowej “Dar Pomorza” odbył 102 rejsy szkolne, przebywając pół miliona mil morskich (926 tys. km). Na jego pokładzie przeszkolono 13 384 słuchaczy Szkoły Morskiej. Od 1982 r. “Dar Pomorza” został przekazany Narodowemu Muzeum Morskiemu w Gdańsku i corocznie odwiedzają go setki tysięcy turystów. Fregatę zbudowano w stoczni „Blohm und Voss” w Hamburgu (1909–1910) na zamówienie Deutscher Schulschiff Verein. W następnych latach odbywał – pod nazwą „Prinzess Eitel Friedrich” – szkolne podróże, letnią (kandydacką, po wodach europejskich) i zimową (na Morze Karaibskie). Po I wojnie światowej, został – postanowieniami traktatu wersalskiego – przekazany do Francji w ramach reparacji wojennych.

 

8. Domek Abrahama i ulica Starowiejska

Zbudowany w 1902 r. jest ostatnim reliktem wiejskiej zabudowy na ul. Starowiejskiej. Skośnie ustawiony front dokumentuje zmiany w przebiegu tej najstarszej osi komunikacyjnej Gdyni. Popularną nazwę domek zawdzięcza Antoniemu Abrahamowi, działaczowi kaszubskiemu, bojownikowi o polskość Pomorza, który mieszkał tutaj w wynajętym pokoju przez trzy ostatnie lata życia (1920-1923).

 

9. Biuro Budowy Portu i Dom Tadeusza Wendy oraz Krzyż Rybacki

Wpisany do rejestru zabytków drewniany krzyż jest pamiątką po budowie portu, został ustawiony na ówczesnym brzegu morza w 1921 r., czyli dokładnie wtedy, kiedy rozpoczęto budowę gdyńskiego portu pod kierownictwem inżyniera Tadeusza Wendy. To również on zainicjował samo jego postawienie. Krzyż został postawiony nad brzegiem morza u nasady drewnianego molo, tzw. Tymczasowego Portu Wojennego i Przystani dla Rybaków. Dynamicznie, ale rozbudowujący się port i miasto spowodowały, że stojąc dawniej gdzieś na uboczu, znalazł się w samym środku wielkiej inwestycji i w 1932 r. został przeniesiony na ówczesny brzeg morski. W pierwszych dniach okupacji Niemcy krzyż zniszczyli. Nowy, wykonali po wojnie miejscowi rybacy i postawili na starym miejscu, gdzie stoi do dziś.

 

10. Port Gdynia – zwiedzanie statkiem

Przemysłowa dzielnica portowa jest pełna użytkowanych doków i stoczni. Obecnie inwestowane są gigantycznie nakłady finansowe w kolejne etapy rozwoju Portu Gdynia. Jednym z najważniejszych, realizowanych zadań inwestycyjnych jest kompleksowy projekt koncepcyjnego zagospodarowania terenu Portu Zachodniego o powierzchni około 30 ha wraz z budową placów manewrowo – składowych na terenie około 20 ha – element Centrum Logistycznego, obejmującego również budowę terminalu intermodalnego. Przekonaj się na własne oczy jak wygląda trzeci największy port morski w Polsce. Wspólne zwiedzenie Portu Marynarki Wojennej, Stoczni Marynarki Wojennej, Stoczni Nauta oraz podziwiania statków, które w danym dniu cumują w porcie handlowym, zapewniają niedrogie wycieczki statkami pasażerskimi, które kursują w sezonie. W odnowionym budynku Dworca Morskiego z lat 30. XX wieku, z którego niegdyś wyruszały miliony polskich emigrantów, obecnie mieści się skłaniające do refleksji gdyńskie Muzeum Emigracji prezentują pamiątki osobiste i wystawy multimedialne. Port ma połączenia promowe ze Szwecją i Niemcami.

 

11. Historyczny Domek Rybacki

Obecnie w najstarszym zachowanym budynku mieszkalnym w Gdyni urządzona jest kawiarnia – Cafe Strych. To ostatni świadek XIX-wiecznej jeszcze wioski rybackiej. Zbudowana ok. 1890 r. osada rybacka, zlokalizowana wówczas była przy brzegu morskim. Na plaży stały łodzie rybackie, suszyły się sieci. Dziś mieści się tam pub “Cafe Strych”, w którego urządzeniu wykorzystano elementy oryginalne, dokumenty i fotografie archiwalne opisujące historię rybackiej Gdyni.

 

12. Schron „Truppenmannschaftsbunker”

Jeden z trzech wybudowanych na terenie Gdyni ciężkich schronów przeciwlotniczych typu T-750. Powstały one w okresie II wojny światowej, kiedy gdyński port stał się jedną z najważniejszych baz niemieckiej Marynarki Wojennej – Kriegsmarine. Miały stanowić główne schronienie dla załóg okrętów wojennych. Do dziś w Gdyni zachowały się wszystkie trzy schrony typu T-750. Jeden znajduje się przy ulicy Polskiej 5, jego część przerobiona jest dziś na strzelnicę sportową, lecz sam schron pozostaje nadal utrzymywany w stanie gotowości dla obrony cywilnej. Drugi z nich stoi na terenie Portu Wojennego w Gdyni w pobliżu basenu X i XI, trzeci zaś u zbiegu ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej. Obiekt znajduje się przy Nabrzeżu Polskim w pobliżu Muzeum Emigracji. Nabrzeże Polskie stanowi część obudowy Basenu IV i sąsiaduje z Nabrzeżami Rotterdamskim i Fińskim. Zostało zbudowane w latach 1927/28 i przebudowane w latach siedemdziesiątych.

Rozwiń

Housboaty w tej lokalizacji

Obiekty do wynajmu

Modern 1

W łodzi znajdziecie 2 sypialnie, aneks kuchenny ze zmywarką, telewizor, część wypoczynkową wraz ze słonecznym tarasem z leżakami oraz łazienkę z prysznicem.

Modern 2

W łodzi znajdziecie 2 sypialnie, aneks kuchenny ze zmywarką, telewizor, część wypoczynkową wraz ze słonecznym tarasem z leżakami oraz łazienkę z prysznicem.